Home

Träna skydd med hund

Just denna situation var jag med och tränade med ett stort antal polishundar efter detta Detta är verkligen inte lätt, och det verkliga problemet är att endast hundar med stabil mentalitet kan dresseras i skydd. En hund med en stabil mentalitet biter inte människor Visst är det härligt med hundar Träna för en glad hund. Han menar att hundarna blir gladare när de får utföra något, blir sedda, får beröm - precis som människor även där alltså. Men det behöver inte vara aktiviteter som kräver speciella lokaler eller dyr utrustning. Det kan räcka med något så enkelt som att träna sitt, ligg och fot 2. är en hund som jobbar som väktar- eller polishund. De flesta såna hundar är ju schäfrar och mallar, dvs både renrasiga och av bruksras. Men det finns inget som hindrar att en blandis blir väktarhund t ex. Så om en väktare jobbar med en blandis så får de också träna skydd på BhK Vill man börja träna skydd med sin hund så ser man till att man har en rastypisk hund för ändamålet. Och vill man börja träna skydd i framtiden så bör man veta att man ska ha en rastypisk hund för ändamålet. Min mening och jag vet att de delas av många.. Svara på detta inlägg

Test - Försvarar din hund dig? - Fredrik Stee